IX Wiosna Barokowa
Ukończyła liceum muzyczne w Tarnowie w klasie kontrabasu i śpiewu, następnie z wyróżnieniem – Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Krakowie. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Specjalizuje się w wykonawstwie muzyki dawnej i współczesnej. Od wielu lat współpracuje z zespołami takimi jak: Gabrieli Consort, Le Poème Harmonique, Estravaganza, Collegium 1704, Capella Cracoviensis, Silva Rerum, Harmonia Sacra, Ara Ensemble. Koncertuje w kraju i za granicą, m.in. na festiwalach takich jak: Misteria Paschalia, Opera Rara, Festival de musique Baroque d'Ambronay, Festival Oude Muziek 2018 w Utrechcie i Wratislavia Cantans. Śpiewa pod batutą znamienitych dyrygentów: Paula McCreesha, Paula Goodwina, Andrew Parrotta, Václava Luksa, Vincenta Dumestre’a, Ottavia Dantone, Antonia Florio i Fabia Bonizzoniego. Na swoim koncie ma liczne nagrania studyjne, m.in. muzykę do spektaklu „Łucja szalona” w reżyserii Magdaleny Piekorz oraz „Karnawał, czyli pierwsza żona Adama”, których premiery odbyły się w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie. Nagrała płytę „Muzykalia łańcuckie”, cztery płyty zawierające odnalezioną XVIII-wieczną muzykę jasnogórską oraz realizowane przez Polskie Radio nagranie dramatopery Agaty Zubel „Oresteja”. W ramach Festiwalu Misteria Paschalia w 2017 r. wzięła udział w światowej premierze opery sakralnej Antonio Draghiego „Il Terremoto” pod dyrekcją Vincenta Dumestre’a w reżyserii Benjamina Lazara, zrealizowanej we współpracy z francuską telewizją Mezzo.
Absolwentka klasy violi da gamba w PSM II stopnia we Wrocławiu, gdzie kształciła się pod okiem Petra Wagnera. Swój warsztat doskonaliła również na Uniwersytecie Karoliny Północnej w Chapel Hill w klasie Brenta Wissicka, w Hochschule für Musik und Tanz w Kolonii u Rainera Zipperlinga oraz na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie Marka Caudle’a, a także na kursach mistrzowskich u Paolo Pandolfo, Wielanda Kuijkena i Lucasa Peresa. Jako solistka i kameralistka wy¬stępuje w kraju i za granicą (Niemcy, Włochy, Chorwacja, Litwa, Czechy, Hiszpania, Finlandia). Brała udział w licznych festiwalach muzyki dawnej, takich jak Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans, Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena, Misteria Paschalia, BRQ Vantaa Festival, Festival International de Santander, MITO SettembreMusica, Pieśń Naszych Korzeni oraz Międzynarodowy Festiwal Bachowski w Świdnicy. Wzięła udział w nagraniu kilkunastu płyt m.in. albumu Musica gratulatoria z zespołem Ars Cantus czy krążków z dziełami M. Mielczewskiego i B. Pękiela z Wrocław Baroque Ensemble; ponadto wraz z Arte dei Suonatori i Le Poème Harmonique nagrywała dla telewizji Mezzo. W 2011 r. została laureatką programu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”. Współtworzy trio Overtone specjalizujące się w wykonawstwie muzyki XVII i XVIII wieku, a wraz z mężem – duet gambowy Fernabucco, który w 2012 r. zajął II miejsce w Międzynarodowym Konkursie Muzyki Dawnej w Żorach. Artystka gra na violi basowej, sopranowej oraz violone. W 2019 r. ukazała się jej solowa płyta z utworami Marina Marais i Antoine’a Forqueray.
Ukończyła z wyróżnieniem klasę lutni w Akademii Muzycznej w Krakowie oraz w Hochschule für Musik Trossingen (Niemcy) u prof. Rolfa Lislevanda. Szczególnym zamiłowaniem darzy muzykę solową XVII i XVIII wieku na lutnię barokową oraz muzykę kameralną z użyciem teorby i gitary barokowej jako instrumentów continuo. Jest także absolwentką wydziału Komparatystyki Literackiej w Instytucie Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Naukę gry na lutni rozpoczęła pod kierunkiem Antona Biruli; uczestniczyła wielokrotnie w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Hopkinsona Smitha, Jacoba Lindberga, Joachima Helda i Evangelinę Mascardi. Stypendystka Baden-Württemberg-Stipendium oraz Die Vössing-Stiftung. Realizując basso continuo współpracowała z solistami i zespołami zarówno w kraju, jak i za granicą, a także z teatrami operowymi w Stuttgarcie (Wilhelma Theater), Pforzheim, Krakowie, Warszawską Operą Kameralną oraz z Danmarks Radio Orkestret, Hochschule der Künste Bern i Hochschule für Musik u. Theater Leipzig. Brała udział w premierowym wykonaniu i nagraniu oratorium „Golia abbattuto” A. Melaniego (dyr. J. Żak), w nagraniu ścieżki dźwiękowej do sztuki „Szkoła żon” dla Teatru Telewizji (muz. A. Konarski, reż. J. Stuhr) oraz cyklu M. Stachowskiego „Amoretti” (1982) i zbiorów Bibliotheca Rudolphina, a także rejestracji audiowizualnej utworów z tabulatur krzeszowskich dla Cyfrowej Biblioteki Narodowej Polona. Anna Wiktoria jest jednym z redaktorów w międzynarodowym projekcie Le Luth Doré. Prowadzi także warsztaty i wykłady na temat instrumentów lutniowych i ich niezwykłego repertuaru oraz klasy Lutni i Dawnych Instrumentów Szarpanych w Szkole Muzycznej I i II st. im. B. Rutkowskiego w Krakowie oraz w Akademiach Muzycznych w Krakowie i Katowicach.
21 marca
11 kwietnia
kwietnia
wydarzenie online
ANNA WIKTORIA SWOBODA - recital lutniowy
28 czerwca
czerwca
● skrzypce - prof. Antoni Cofalik, Marta Lelek, Anna Nowak-Dańda (akompaniament)
11 lipca
lipca
niedziela, godz. 18.00
koncert w ramach działalności Centrum Współczesnej Muzyki Klawesynowej im. Elżbiety Chojnackiej
17 lipca
lipca
● kursy muzyki kameralnej dla zespołów smyczkowych i solistów (duety, tria i kwartety smyczkowe, skrzypkowie, altowioliści,wiolonczeliści) - Royal String Quartet: Elwira Przybyłowska, Izabella Szałaj-Zimak (UMFC Warszawa), Michał Pepol, Paweł Czarny
18 lipca
lipca
wstęp 5zł
RYBNA DZIECIOM
„Amadeusz - historia cudownego dziecka”
Wykonawcy - Royal String Quartet
Izabella Szałaj-Zimak - I skrzypce, Elwira Przybyłowska - II skrzypce, Paweł Czarny - altówka, Michał Pepol - wiolonczela
9 sierpnia
sierpnia
• kursy pianistyczne - dr Agnieszka Kopińska, dr Szczepan Kończal, dr Łukasz Trepczyński, dr hab. Piotr Kopiński, dr Anna
Czaicka-Jakilewicz, Mateusz Meisner, Maciej Słapiński, Bożena Dramska-Jańczuk
18 sierpnia
sierpnia
XII Mistrzowskie Kursy 2021
● kursy klarnetowe - prof. Roman Widaszek (AM Katowice) i dr hab. Jakub Bokun (AM Wrocław), dr hab. Grzegorz Wieczorek
(AM Gdańsk), dr Jadwiga Czarkowska oraz ECESU SERTESEN (Turcja)
w ramach kursów klarnetowych odbędzie się plenerowy koncert z udziałem prowadzących oraz orkiestry
22 sierpnia
sierpnia
wstęp 5zł
RYBNA DZIECIOM
„Klarnetowa różdżka”
Wykonawcy: Roman Widaszek, Jakub Bokun, Grzegorz Wieczorek, Ecesu Sertesen (Turcja)
24 sierpnia
sierpnia
● kursy fagotowe - prof. Marek Barański (AM Katowice), dr hab. Paweł Solecki (AM Kraków)
30 sierpnia
sierpnia
● kursy fletowe - dr hab. Agata Igras (UMFC Warszawa) oraz akompaniament Hanna Sosińska-Kraski
5 września
września
wstęp 5zł
RYBNA DZIECIOM
„Zaczarowany flet”
Wykonawcy: Agata Igras, Hanna Sosińska-Kraski
19 września
września
koncert w ramach działalności Centrum Współczesnej Muzyki Klawesynowej im. Elżbiety Chojnackiej
3 października
10 października
października
wstęp 5zł
RYBNA DZIECIOM
"Zrozumieć język muzyczny" - koncert połączony z warsztatami
Wykonawcy: Piotr Kopiński - fortepian
7 listopada
listopada
wstęp 5zł
RYBNA DZIECIOM
koncert jazzowy dla najmłodszych - "Świat kolorowy - świat improwizowany"
13 marca
marca
Wiosna Barokowa: Klawesyn. Marzenie małej Wandzi, Joanna Motulewicz –mezzosopran
Anna Krzysztofik-Buczyńska – klawesyn, Hanna Balcerzak - słowo
13 marca
marca
20 marca
marca
Włoski, francuski, mieszany – trzy oblicza baroku, Anna Zawisza – sopran, Julia Karpeta – viola da gamba, Anna Wiktoria Swoboda – teorba, gitara barokowa, słowo
27 marca
marca