IX Wiosna Barokowa
Wiosna Barokowa: Feerie namiętności, Joanna Motulewicz – mezzosopran, Anna Krzysztofik-Buczyńska – klawesyn, Piotr Oczkowski - słowo
Koncert otwiera aria Dardano, opisująca marność bohatera w obliczu nieszczęść i wszechobecnych klęsk, których nawet miłość nie umie pocieszyć. Aria Bradamante mówi o zazdrości, jaka budzi się w sercu każdej kochanki, gdy widzi, że jej miłość jest niewierna.
Odpowiedzią na arie jest brawurowy utwór klawesynowy zatytułowany Vertigo – w tłumaczeniu szalony wir, taneczny obrót i zawrót głowy. To kompozycja wieloodcinkowa, obrazująca zmienność ludzkich emocji.
Kolejnym uczuciem zaklętym w dźwięki jest żal, który Cornelia będzie nosić w sercu do końca swych dni, na widok przywiezionej przez Juliusza Cezara głowy jej zmarłego męża, Pompejusza.
Cezurą klawesynową jest Chacoña Händla - cykl wirtuozowskich wariacji.
Zazdrosna Bradamante grozi i przestrzega Rugierro przed karą, jaka spotka jego perfidne serce, jeżeli nie porzuci Alciny. Żąda od niego przyrzeczenia miłości.
Emocje studzi psalm żałobny: Panie miej łaskę nad nami w obliczu śmierci i sprawuj opiekę w walce z naszymi słabościami.
Zakończenie koncertu stanowią dwie kompozycje o tematyce wojennej. Klawesynowy Marsz Scytów wyobraża pole walki, a aria Or la tromba to zwycięskie fanfary trębaczy w obliczu triumfu Rinalda.
G. F. HÄNDEL (1685-1756)
Pena tiranna io sento al core - aria Dardano z II aktu opery AMADIGI HWV 11
È gelosia - aria Bradamante z I aktu opery ALCINA HWV 34 J.N.P.ROYER (ca 1705-1755)
Vertigo - na klawesyn solo
G. F.HÄNDEL
Priva son d’ogni conforto - aria Cornelii z I aktu opery JULIUSZ CEZAR W EGIPCIE HWV 17
Chacoñe G-dur HWV 435 na klawesyn solo
Vorrei vendicarmi - aria Bradamante z II aktu opery ALCINA HWV 34
A. STRADELLA (1639-1682)
Per pieta Signore - pieśń z cz.II oratorium SAN GIOVANNI BATTISTA 1675
J.N.P.ROYER
Marsz Scytów - na klawesyn solo
G. F. HÄNDEL (1685-1756)
Or la tromba - aria Rinaldo z III aktu opery RINALDO HWV 7
Ukończyła z wyróżnieniem studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest laureatką konkursów wokalnych jak : Międzynarodowy Konkurs „Grand Prix de l’Opera”
w Bukareszcie, Międzynarodowy Konkurs „CantateBach” w Greifswaldzie, Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego w Dusznikach Zdroju oraz Konkursu im. S. Moniuszki „Pieśń Wieczorna” w Białymstoku. Solistka Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, na deskach, której występuje w „Carmen” G. Bizet, „Strasznym dworze” S. Moniuszki, „Die Fledermaus” J. Straussa, „ Der Zigeunerbaron” J. Straussa, „Die Zauber-flöte” W. A.Mozarta,
w „La Traviata” G.Verdiego, „Skrzypku na dachu” J. Bock’a oraz musicalu „Korczak” Ch. Williamsa. Od stycznia 2015 r. związana jest z Operą we Frankfurcie nad Menem, gdzie w kolejnych sezonach wystąpiła w operze: M. Weinberga „Pasażerka”, G. Puccini’ego „Gianni Schicchi” , „Suor Angelica”, a także „Das schlaue Fü-chslein” L. Janáček’a. W sezonie 2019/2020 powróciła tam w operze „Pene-lope” G.Faure. W maju 2016 r. zadebiutowała na deskach Opery Wiedeńskiej w „Pasażerce” M. Weinberga. W sezonie 2019/2020 zadebiutowała w Operze w Graz, gdzie wystąpiła w operze „ Die Passagierin” M.Weinberga.
Ukończyła z wyróżnieniem: PSM I st. im. I. J. Paderewskiego
w Tarnowskich Górach w klasie fortepianu mgr Haliny Gacki-Krzysztofik, OSM I i II st. w Bytomiu w klasie mgr Marii Zegalskiej oraz studia magisterskie i podyplomowe w Filii AMFC
w Białymstoku w klasie prof. Jana Kadłubiskiego. Ukończyła
z wyróżnieniem jednolite studia magisterskie na UMFC Wydział
w Białymstoku w klasie klawesynu prof. Lilianny Stawarz. W roku 2015 uzyskała tytuł doktora sztuki muzycznej.
Jako pedagog (pianistka i klawesynistka) pracuje na stanowisku adiunkta na UMFC Filii w Białymstoku na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki.
21 marca
11 kwietnia
kwietnia
wydarzenie online
ANNA WIKTORIA SWOBODA - recital lutniowy
28 czerwca
czerwca
● skrzypce - prof. Antoni Cofalik, Marta Lelek, Anna Nowak-Dańda (akompaniament)
11 lipca
lipca
niedziela, godz. 18.00
koncert w ramach działalności Centrum Współczesnej Muzyki Klawesynowej im. Elżbiety Chojnackiej
17 lipca
lipca
● kursy muzyki kameralnej dla zespołów smyczkowych i solistów (duety, tria i kwartety smyczkowe, skrzypkowie, altowioliści,wiolonczeliści) - Royal String Quartet: Elwira Przybyłowska, Izabella Szałaj-Zimak (UMFC Warszawa), Michał Pepol, Paweł Czarny
18 lipca
lipca
wstęp 5zł
RYBNA DZIECIOM
„Amadeusz - historia cudownego dziecka”
Wykonawcy - Royal String Quartet
Izabella Szałaj-Zimak - I skrzypce, Elwira Przybyłowska - II skrzypce, Paweł Czarny - altówka, Michał Pepol - wiolonczela
9 sierpnia
sierpnia
• kursy pianistyczne - dr Agnieszka Kopińska, dr Szczepan Kończal, dr Łukasz Trepczyński, dr hab. Piotr Kopiński, dr Anna
Czaicka-Jakilewicz, Mateusz Meisner, Maciej Słapiński, Bożena Dramska-Jańczuk
18 sierpnia
sierpnia
XII Mistrzowskie Kursy 2021
● kursy klarnetowe - prof. Roman Widaszek (AM Katowice) i dr hab. Jakub Bokun (AM Wrocław), dr hab. Grzegorz Wieczorek
(AM Gdańsk), dr Jadwiga Czarkowska oraz ECESU SERTESEN (Turcja)
w ramach kursów klarnetowych odbędzie się plenerowy koncert z udziałem prowadzących oraz orkiestry
22 sierpnia
sierpnia
wstęp 5zł
RYBNA DZIECIOM
„Klarnetowa różdżka”
Wykonawcy: Roman Widaszek, Jakub Bokun, Grzegorz Wieczorek, Ecesu Sertesen (Turcja)
24 sierpnia
sierpnia
● kursy fagotowe - prof. Marek Barański (AM Katowice), dr hab. Paweł Solecki (AM Kraków)
30 sierpnia
sierpnia
● kursy fletowe - dr hab. Agata Igras (UMFC Warszawa) oraz akompaniament Hanna Sosińska-Kraski
5 września
września
wstęp 5zł
RYBNA DZIECIOM
„Zaczarowany flet”
Wykonawcy: Agata Igras, Hanna Sosińska-Kraski
19 września
września
koncert w ramach działalności Centrum Współczesnej Muzyki Klawesynowej im. Elżbiety Chojnackiej
3 października
10 października
października
wstęp 5zł
RYBNA DZIECIOM
"Zrozumieć język muzyczny" - koncert połączony z warsztatami
Wykonawcy: Piotr Kopiński - fortepian
7 listopada
listopada
wstęp 5zł
RYBNA DZIECIOM
koncert jazzowy dla najmłodszych - "Świat kolorowy - świat improwizowany"
13 marca
marca
Wiosna Barokowa: Klawesyn. Marzenie małej Wandzi, Joanna Motulewicz –mezzosopran
Anna Krzysztofik-Buczyńska – klawesyn, Hanna Balcerzak - słowo
13 marca
marca
20 marca
marca
Włoski, francuski, mieszany – trzy oblicza baroku, Anna Zawisza – sopran, Julia Karpeta – viola da gamba, Anna Wiktoria Swoboda – teorba, gitara barokowa, słowo
27 marca
marca