VIII Wiosna Barokowa
28.03 (niedziela), godz. 18.00
Wiosna Barokowa, Piękno niskich tonów, Adela Czaplewska - viola da gamba, Bartosz Kokoszka - wiolonczela barokowa, Anna Wiktoria Swoboda – słowo
W programie:
Program prezentuje twórczość kompozytorów związanych
z dworem króla Fryderyka Wielkiego w Berlinie, który w tym czasie był jednym z najciekawszych ośrodków skupiających wybitnych muzyków i kompozytorów tworzących na violę da gamba
i wiolonczelę
Program prezentuje twórczość kompozytorów związanych
z dworem króla Fryderyka Wielkiego w Berlinie, który w tym czasie był jednym z najciekawszych ośrodków skupiających wybitnych muzyków i kompozytorów tworzących na violę da gamba
i wiolonczelę
Georg Zarth (1708 - ok.1780)
Sonata F-Dur na wiolonczelę i bc
Sonata F-Dur na wiolonczelę i bc
Johann Gottlieb Graun (1701/02 - 1771)
Sonata C-dur na violę da gamba i bc
Sonata C-dur na violę da gamba i bc
Christoph Schaffrath (1709-1763)
Duetto
Duetto
Joseph Benedikt Zyka (ok.1720 - ok.1800)
Duetto F-dur
Duetto F-dur
Duet powstał latem 2019 roku, a już jesienią muzycy otrzymali Stypendium Kulturalne Miasta Gdańska na realizację autorskiego projektu “Daniel Chodowiecki - muzyczne konteksty”. W 2020 roku wystąpią podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki
Organowej w Pelplinie oraz Leszno Barok Plus.
Organowej w Pelplinie oraz Leszno Barok Plus.
Adela Czaplewska – viola da gamba
Ukończyła szkołę muzyczną w Gdańsku. Naukę kontynuowała podczas studiów w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego. Uzyskała tytuł magistra na Akademii Muzycznej
w Krakowie w klasie wiolonczeli barokowej (dr hab. Teresa
Kamińska). Studiowała także w klasie violi da gamba (prof. Rainer Zipperling). Doskonaliła swoje umiejętności na studiach podyplomowych w Hochschule für Künste w Bremie w klasie violi da gamba u prof. Hille Perl. Swoją wiedzę miała okazję poszerzać podczas wielu kursów dotyczących historycznych praktyk wykonawczych i interpretacji muzyki dawnej pod okiem takich artystów jak: Hille Perl, Petr Wagner, Joshua Cheatham, Mark Caudle, Christoph Urbanetz. Występuje z repertuarem
solowym, konsortowym oraz gościnnie z wieloma zespołami zajmującymi się wykonawstwem muzyki dawnej. Jest członkiem konsortu fletów prostych Bianco Fiore.
Kilkukrotna laureatka Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska.
w Krakowie w klasie wiolonczeli barokowej (dr hab. Teresa
Kamińska). Studiowała także w klasie violi da gamba (prof. Rainer Zipperling). Doskonaliła swoje umiejętności na studiach podyplomowych w Hochschule für Künste w Bremie w klasie violi da gamba u prof. Hille Perl. Swoją wiedzę miała okazję poszerzać podczas wielu kursów dotyczących historycznych praktyk wykonawczych i interpretacji muzyki dawnej pod okiem takich artystów jak: Hille Perl, Petr Wagner, Joshua Cheatham, Mark Caudle, Christoph Urbanetz. Występuje z repertuarem
solowym, konsortowym oraz gościnnie z wieloma zespołami zajmującymi się wykonawstwem muzyki dawnej. Jest członkiem konsortu fletów prostych Bianco Fiore.
Kilkukrotna laureatka Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska.
Bartosz Kokosza – wiolonczela barokowa
Urodził się w 1980 roku w Poznaniu. Ukończył Państwowe Liceum Muzyczne im. M. Karłowicza w Poznaniu w klasie wiolonczeli
mgr Piotra Czajki, studia w Akademii Muzycznej
im I.J. Paderewskiego w Poznaniu pod kierunkiem
prof. Stanisława Pokorskiego oraz studia podyplomowe
w zakresie gry na wiolonczeli barokowej w Akademii Muzycznej
im. K. Lipińskiego we Wrocławiu pod kierunkiem dr hab.
Jarosława Thiela. Koncertuje w kraju i za granicą, skupiając swoją działalność na historycznych praktykach wykonawczych. Współpracuje z wszystkimi najważniejszymi polskimi zespołami muzyki dawnej (między innymi Wrocławska Orkiestra Barokowa, Goldberg Baroque Ensemble, Consortium Sedinum, Orkiestra Historyczna, Capella Cracoviensis, Arte dei Suonatori, Accademia dell’Arcadia). Nieustannie doskonali swoje umiejętności, szczególnie w zakresie prowadzenia grupy continuo. Występuje
regularnie jako solista i kameralista. Jest współzałożycielem i wiolonczelistą kwartetu smyczkowego Musicarius. Prowadzi klasę wiolonczeli barokowej, oraz Akademick Orkiestrę Barokową
w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, a także klasę wiolonczeli barokowej w Akademii Muzycznej w Katowicach. Gra na instrumentach zbudowanych przez Krzysztofa Krupę w 2004 i 2008 roku.
mgr Piotra Czajki, studia w Akademii Muzycznej
im I.J. Paderewskiego w Poznaniu pod kierunkiem
prof. Stanisława Pokorskiego oraz studia podyplomowe
w zakresie gry na wiolonczeli barokowej w Akademii Muzycznej
im. K. Lipińskiego we Wrocławiu pod kierunkiem dr hab.
Jarosława Thiela. Koncertuje w kraju i za granicą, skupiając swoją działalność na historycznych praktykach wykonawczych. Współpracuje z wszystkimi najważniejszymi polskimi zespołami muzyki dawnej (między innymi Wrocławska Orkiestra Barokowa, Goldberg Baroque Ensemble, Consortium Sedinum, Orkiestra Historyczna, Capella Cracoviensis, Arte dei Suonatori, Accademia dell’Arcadia). Nieustannie doskonali swoje umiejętności, szczególnie w zakresie prowadzenia grupy continuo. Występuje
regularnie jako solista i kameralista. Jest współzałożycielem i wiolonczelistą kwartetu smyczkowego Musicarius. Prowadzi klasę wiolonczeli barokowej, oraz Akademick Orkiestrę Barokową
w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, a także klasę wiolonczeli barokowej w Akademii Muzycznej w Katowicach. Gra na instrumentach zbudowanych przez Krzysztofa Krupę w 2004 i 2008 roku.
Bilety w cenie: 15 zł normalny i 10 zł ulgowy (młodzież do lat 18, 60+, Karta dużej rodziny) do nabycia w kasie Pałacu przed koncertem. Rezerwacje telefoniczne pod nr tel 32 284 18 37.
14 marca
14
marca
marca
niedziela, godz. 12.00
Rybna Dzieciom
Wiosna Barokowa: Klawesyn. Marzenie małej Wandzi, Joanna Motulewicz –mezzosopran
Anna Krzysztofik-Buczyńska – klawesyn, Hanna Balcerzak - słowo
Wiosna Barokowa: Klawesyn. Marzenie małej Wandzi, Joanna Motulewicz –mezzosopran
Anna Krzysztofik-Buczyńska – klawesyn, Hanna Balcerzak - słowo
14 marca
14
marca
marca
niedziela, godz. 18.00
Wiosna Barokowa: Feerie namiętności, Joanna Motulewicz – mezzosopran, Anna Krzysztofik-Buczyńska – klawesyn, Piotr Oczkowski - słowo
21 marca
21
marca
marca
niedziela, godz. 18.00
Wiosna Barokowa: Early Music Day
Włoski, francuski, mieszany – trzy oblicza baroku, Anna Zawisza – sopran, Julia Karpeta – viola da gamba, Anna Wiktoria Swoboda – teorba, gitara barokowa, słowo
Włoski, francuski, mieszany – trzy oblicza baroku, Anna Zawisza – sopran, Julia Karpeta – viola da gamba, Anna Wiktoria Swoboda – teorba, gitara barokowa, słowo
28 marca
28
marca
marca
niedziela, godz. godz. 18.00
Wiosna Barokowa, Piękno niskich tonów, Adela Czaplewska - viola da gamba, Bartosz Kokoszka - wiolonczela barokowa, Anna Wiktoria Swoboda – słowo
3 października